Je dobré vědět, jak vyhledávače ubytování fungují. Díky tomu dokážete ubytování sehnat za dobrou cenu.
V našem online kurzu Jak se loví levné letenky a cestuje levně v jedné lekci srovnávám 6 vyhledávačů ubytování a na tomto srovnání ukazuji, který z nich je nejlepší.
Pokud by všechny vyhledávače ubytování pracovaly se stejnou marží, pak by cena na všech vyhledávačích měla být stejná.
Ale není. Vyhledávače ubytování pracují s cenou dynamicky.
Cenu průběžně navyšují nebo snižují v závislosti na poptávce, ročním období, s jakým předstihem ubytování objednáváte, z kolika procent je hotel vyprodaný, ...
Přesto se na některých vyhledávačích může ubytování objevit s agresivně vysokou slevou, třeba 85%.
Neznalý cestovatel se může domnívat, že se jedná o velmi atraktivní nabídku.
Abyste dobře porozuměli tomu, jak sleva 85% funguje, připravil jsem krátké srovnání.
Na různých vyhledávačích jsem vyhledal ubytování ve stejném hotelu a ve stejném termínu.
Všimnete si slevy 85% na vyhledávači Agoda.
Tipnete si jaká bude cena po slevě? Bude skutečně o 85% nižší než na ostatních vyhledávačích?
Tahle to dopadlo:
Přestože vyhledávač Agoda nabízí ubytování se slevou 85%, cena po slevě je (až na jednu výjimku) vyšší, než na ostatních vyhledávačích.
Sleva 85% je pouze marketingovou hrou vyhledávače Agoda. Běžnou cenu uměle o 85% navýšil, aby mohl obratem nabídnout slevu 85%.
Sleva 85% může u neznalého cestovatele vyvolat dojem, že se jedná o super výhodnou nabídku, kterou si nesmí nechat ujít. Pokud si ubytování objedná, nechá se nachytat.
Pokud se podíváte na stránky hotelu, snadno zjistíte, že cena lehce pod 2.500 Kč za dvě noci pro dvě osoby, je naprosto standardní cena.
Ubytování na vašem oblíbeném vyhledávači porovnávejte s podobnými ubytováními.
Na inzerovanou slevu nehleďte. Bude-li se její výše pohybovat v řádu desítek procent, nenechte se nechytat :-)