Výlet do krásné Algarve (Faro – Albufeira) – Cestování nás baví

Výlet do krásné Algarve (Faro – Albufeira)

Výlet do Algarve

Další povedený výlet, na který budeme vzpomínat a který si v budoucnu možná zopakujeme, byl výlet do jižního Portugalska.

Bezvadná zkušenost s výborně hodnocenou autopůjčovnou. Krásné staré město v Albuferii. Příjemný hotel v super lokalitě a mystický konec světa. Algarve je destinace, kde je nejteplejší zima v Evropě – 16 až 20 stupňů, a proto se nebojte vyrazit sem i uprostřed zimy.

Aktuální ceny výletu do Algarve (advent 14. až 19.12.)

• Letenky od PÁ 14. do PO 19.12.: 520 Kč
  • Auto od PÁ do PO: 727  Kč
  • Ubytování pouze s vysokým hodnocením
    • Bez snídaně: 350 Kč / noc / osobu
    • Se snídaní: 466 Kč / noc / osobu
    • Se snídaní a večeří: 636 Kč / noc / osobu

Opět odlétáme z Berlína

Letíme opět z Berlína. Máme to sice o 50 minut dál, než do Prahy, jenže ceny letenek z Berlína jsou po celý rok výrazně nižší než z Prahy a počet cílových destinací je vyšší (48 z Berlína a 31 z Prahy). Z domova to na německou dálnici máme asi 40 km a pak už to jenom sviští.

Přestože máme v Berlíně vyzkoušeno už několik parkovišť, znovu si všechna vygooglíme a procházíme jejich cenové nabídky. Letíme ve vedlejší sezóně, parkoviště jsou poloprázdná a tak každou chvíli nabízí některé z nich parkování za akční ceny. Za parkování od pátku do pondělí platíme 545 Kč (21 €)

Po té co Ryanair změnil zavazadlovou politiku, letíme každý s malým batůžkem (40 x 20 x 25 cm). Jeden se do limitu vejde, druhý je lehce větší. Uvidíme, co na to řekne kontrola na bráně. Kontrole je to úplně jedno a máme pocit, že rozměry palubních zavazadel nikdo neřeší.

TIP: Pokud nechcete platit za větší zavazadlo, vezměte si bundu s mnoha kapsami a do nich nacpěte, co se dá.

Letiště Faro

Přilétáme v 6 hodin večer. Letiště je nečekaně velké a hezké. První věc, kterou musíme udělat, je najít místo, kde na nás čeká shuttlebus, který nás zdarma odveze do půjčovny.

cof

Výborně hodnocená autopůjčovna

Protože chceme poznat pobřeží, půjčujeme si auto z výborně hodnocené půjčovny BESTDEAL ALGARVE. Auto (Fiat Punto) si půjčujeme od pátku do pondělí a platíme za něj 365 Kč (14 €). I kdybychom zůstali ve Faru, půjčení auta by bylo pořád levnější než dva zpáteční lístky na městskou dopravu z letiště do města.

Auto dokáže dát výletům úplně jiný rozměr, ale protože lze snadno nenaletět trikům autopůjčoven, připravili jsme podrobný návod “Poprvé v autopůjčovně”. Je pro vás připravený zde.

Shuttlebus, který po krátkém hledání nacházíme, nás odveze do cca 1,5 km vzdálené kanceláře půjčovny. Je to obvyklá praxe některých autopůjčoven. Díky tomu, že nemají pronajaté drahé kanceláře a drahé parkování na letišti, bývá půjčovné nižší.

Vlastní předání auta proběhlo velmi rychle (10 minut) a bez jakékoli snahy prodat nám další příplatkové služby.

Na předávacím protokolu je obrázek auta a na něm jsou označená všechna jeho poškození. Pracovník půjčovny nám navrhuje, ať si stav auta nafotíme hned zítra ráno, protože za tmy toto už moc neuvidíme. Autopůjčovna má vynikající hodnocení a tak věříme, že je všechno poctivě zdokumentované. Pro všechny případy máme nadstandardně pojištěná všechna možná poškození vozu.

Dálnice v Portugalsku

Auto z půjčovny má elektronické čidlo, které eviduje pohyb vozidla po dálnici. V půjčovně pak zjistí kolik jste projeli a tuto částku vám strhnou z karty + manipulační poplatek (v našem případě to by 1,89 €).

Dálnice v Portugalsku provozují dvě různé společnosti s odlišnými systémy výběru mýtného a některé dálniční úseky jsou dokonce zdarma.

Doporučujeme: Nezůstávejte ve Faru

Původně jsme si ubytování objednali přímo ve Faru, ale nakonec jsme ho bezplatně zrušili  (téměř vždycky si vybíráme ubytování s možnosti bezplatného storna a tentokrát se nám to znovu hodilo). Konečná volba padla na cca 30 km vzdálené město Albuferia.

Byla to výborná volba. Pokud bychom zůstali ve Faru, zřejmě bychom byli z pobytu zklamáni. Faro jsme si nechali na poslední den a moc nás nebavilo. Pravda je, že bylo pondělí a to jsou téměř všechny památky zavřené, ale stejně se nám to město moc nelíbilo 🙂

dav

Znovu porovnáváme Booking a Airbnb. Jak to dopadne?

Opět porovnáváme ceny ubytování v hotelech a v soukromí a opět vítězí nabídka Bookingu. Letíme ve vedlejší sezóně a hotely se znovu předhání ve slevách. Díky tomu jsou ceny srovnatelné s cenami ubytování v soukromí. Navíc si Booking do své nabídky intenzivně nabírá i ubytování v soukromí (po vzoru Airbnb).  Airbnb zřejmě roste konkurence.

Parádní ubytování pro 2 osoby a na 3 noci lze v Albuferii sehnat od 1.300 Kč, to je 216 Kč na osobu a noc. Troufáme si tvrdit, že hezké ubytování za takovou cenu ve vašem okolí neseženete.

Lehce si připlácíme a volíme ubytování ve 4* hotelu Sol e Mar, který snad už nemůže být umístěný lépe. Z jedné strany je pláž, z druhé strany je staré město. Jsme rádi v místech, která mají atmosféru a tady jsme uprostřed všeho dění. Volit levnější ubytování v místě, které není tak atraktivní, vnímáme jako šetření na nesprávném místě. Vždyť cestování je o zážitcích.

Ceny ubytování v hotellu Sol e Mar stojí

• 2.200 Kč / 2 osoby / 3 noci.
  • 3.200 Kč / 2 osoby / 3 noci se snídaní
  • 4.500 Kč / 2 osoby / 3 noci se snídaní a večeří

Máme pokoj s terasou směrem k moři. Otevíráme okna a jdeme spát, moře krásně šumí.

Moře a staré město – vedle hotelu

Pokud to jenom jde, vybíráme si na cestách ubytování se snídaní a tak i tady začínáme den výbornou snídaní. Snídaně si užíváme a v jižních zemích nás skutečně baví: chorizo, španělská šunka, slanina, exotické ovoce, lívance, dortíky, …

Hned po snídani jdeme pláž. Na koupání to není ani náhodou, i když v průběhu těch tří dnů pár lidí v moři uvidíme. Ovšem „koupání“ je pokaždé doprovázeno velkým řevem a ječením 🙂

Cestou od moře si všímáme, průchodu ve skále pod hotelem. Jakmile z něj vyjdeme ven, jsme na začátku starého města. Poloha hotelu je fantastická.

Je začátek listopadu, hlavní turistická sezóna skončila, ale všechny krámky, kavárny a restaurace mají otevřeno. Aby ne, vždyť v nejnižší teplota během zimních měsíců neklesá pod 16 stupňů. Ve starém městě je překvapivě dost lidí. Uličky starého města se nám líbí. Překvapilo nás pouze velké množství krámků asijských obchodníků s typicky pouťovým zbožím.

Z jedné strany moře a pláž

a z druhé strany staré město

Benagil a Mys svatého Vincence musíte navštívit

Odpoledne sedáme do auta a vyrážíme na výlet. Chceme navštívit ikonické útesy Benagil (30 km od hotelu) a Mys svatého Vincence (75 km od Benagilu).

Útesy Benagil jsou odstupné pouze z moře, kam turisty vozí na malých lodičkách. Celá tour trvá cca 80 minut (15 € / osobu). Ale stále fouká silný vítr a je moře značně neklidné. Když Martina viděla, co to s lodí na moři dělá, prohlásila, že to bez kinedrylu nedá. Ten jsme sebou neměli. Proto jsme se rozhodli tour vynechat přejet do míst, kde se k útesům, alespoň přiblížíme.

K mysu svatého Vincence, který je nejzazším jihozápadním výběžkem evropského kontinentu, vyrážíme tak, abychom stihli západ slunce.

Těsně než k mysu přijedeme, zastavujeme se na parkovišti plné karavanů a surfařů v neoprenech a s prkny. Scházíme k moři a pozorujeme, jak čekají na svoji vlnu. Vlny sice jsou, ale zdá se nám, že vznikají až příliš blízko břehu. Pokud se někomu podaří na vlnu naskočit, je to tak na pět vteřin. Ale podívaná, umocněná zapadajícím sluncem,  je to parádní, nic takového jsme na vlastní oči ještě neviděli.

K mysu přijíždíme včas, jenže západ slunce nám překazí mraky. Ale to nic neubírá až téměř tajemné atmosféře, kterou toto místo má. Útesy jsou vysoké cca 60 metrů, neustále tu fouká vítr a vysoké vlny bičují útesy. Dlouze tu nádheru pozorujeme a vnímáme, jak je člověk proti přírodě nepatrný.

Cesta zpátky byla nekonečná. Pořád dokola: kruhový objezd, rozjet se, zařadit se do kolony aut, po 2 minutách přibrzdit a zase najet na kruhový objezd.  Celkem jsme přejeli 48 kruhových objezdů, než jsme se dostali do hotelu.

Hned po příjezdu vyrážíme na večeři. Stejně jako snídaně, i večeře jsou fajn: spousta předkrmů (i krevety), každý večer ryba, víno a dezerty na závěr.

Albuferia křížem krážem

Celý den poznáváme místa kolem pláže a starého města. Svítí sluníčko a je 20 stupňů.

K obědu si dáváme portugalské speciality: Kuře piri-piri a kávu s koňakem.

Faro – zklamání na závěr

Na poslední den máme naplánovanou prohlídku Fara. Spouštíme navigaci a opouštíme Albuferii.

Než přijedeme na parkoviště, projedeme celé město. První dojmy jsou nijaké. Nadšení se nekoná. Zaparkujeme auto a jdeme si prohlédnout staré město. Ani tady se nadšení nekoná. A emoce chybí. Pokud bychom nevěděli, že jsme ve starém městě, nepoznali bychom to. Jaký je to rozdíl proti Albuferii či španělským městům, které jsme navštívili v červenci!

Vycházíme ze starého města a jdeme k přístavu. Na fotografiích vypadal dobře, ale realita je jiná. Zdržíme se zde pár minut a jdeme do města. Procházíme se po pěší zóně, ale po pár minutách jsme zpět. Není kam jít, není co vidět. Je pondělí, památky mají zavřeno.

Znovu vzpomínáme, že jsme původně měli být ubytovaní ve Faru. Naštěstí jsme toto ubytování na poslední chvíli bezplatně zrušili a vybrali hotel v Albuferii. Možná i díky tomu se z výletu vracíme spokojení a nadšení.

Vrácení auta – tak to má vypadat

Znovu se přesvědčujeme, že autopůjčovna Bestdeal Algarve má právem vynikající hodnocení. Technik auto zběžně zkontroluje, prohlídka netrvá déle než minutu. Buzerace nad sebemenším škrábanečkem se nekoná. Pak nás naloží do mikrobusu a odváží na letiště.

Shrnutí

Algrave se nám líbila. Portugalci jsou pohodoví a příjemní lidé. Půjčení auto je dobrá volba pro každého, kdo nechce zůstat na jednom místě. Pokud se zde zdržíte více dní, zvažte výlet do Španělské Sevilly (2 hodiny jízdy od Faro).

Když se vracíme z výletu domů, skoro pokaždé si říkáme, že to byl parádní výlet. To nás jenom utvrzuje v tom, že všude je krásně a že dobří lidé jsou všude.

2 Comments

1. Jitka Čermáková napsal:

Moc pěkný a užitečný článek, diky za inspiraci.
    Jitka

2. Faro napsal:

Děkuji pěkně za krásnou inspiraci