V jaké lokalitě se ubytovat ve městě?
1. 6. 2019Jak sehnat ubytování se slevou až 50%
30. 8. 2019Pokud budete objednávat ubytování na ubytovacím portálu, nemáte žádnou možnost kontaktovat poskytovatele ubytování na přímo a ověřit si například:
- jestli nemají ještě jinou nabídku za lepší cenu
- nebo lepší nabídku za stejnou cenu
Na ubytovacím portálu není uvedený žádný kontakt na ubytovací zařízení.
Pokud se vám vybrané ubytování líbí a chtěli byste za něj zaplatit méně, sedněte k počítači a ubytovací zařízení si vygooglete nebo najděte na Facebooku a kontaktujte přímo.
Řekněte si o slevu. Natvrdo nebo takticky.
Každé ubytovací zařízení (apartmán, penzion, hotel, …) platí ubytovacímu portálu (Booking, Agoda, Hotels, …) poplatek ve výší 10 až 25% za zprostředkování prodeje. Jestliže ubytovací zařízení prodá volný pokoj na přímo, nikomu neplatí provizi.
Jakmile si zjistíte kontakt na ubytování, napište jim.
- Natvrdo si řekněte o slevu. Napište jim, že jste na Bookingu (nebo jinde) našli jejich nabídku, která se vám líbí. Zeptejte se jich, zda by se dal vybraný u nich objednat levněji.
- Nebo se můžete zeptat „takticky“. Např: že jste na Bookingu našli jejích nabídku na ubytování a že vás zajímá, zda v nabídce nemají podobné ubytování, ale za nižší cenu. Případně, zda v nabídce nemají lepší ubytování, ale za stejnou cenu.
- Existuji i další varianty, jak se takticky zeptat na slevu, ale přitom si o ni neříct. Ubytovacímu zařízení napište, že jste si na Bookingu vybrali jejich ubytování, ale ještě ho nemáte objednané. Přijedete k nim totiž už kolem 12:00 hod. a nevíte, zda vás mohou ubytovat tak brzy. Ubytovací zařízení vám kromě odpovědi nabídne možná i slevu.
Ve výše uvedených případech hraje významnou roli psychologie:
- Provozovatel ubytování moc dobře ví, že ho kontaktuje zákazník, který připravený si pobyt objednat a odpověď může rozhodnout o tom, zda si ho skutečně objedná. Odpověď tak může být „vlažná“ nebo motivační.
Máte špatný pocit ze slevy?
- Máte špatný pocit z toho, že si o slevu říkáte? Nemějte. Je to jenom hra. Ubytovací zařízení do slevy nenutíte a ani na ní netrváte. Jenom se ptáte.
- Máte špatný pocit z toho, že ubytovací zařízení kvůli slevě vydělá méně? Nemějte. Vydělá více. Sleva, kterou Vám ubytovací zařízení nabídne, bude pravděpodobně nižší, než by byla provize, kterou by zaplatilo ubytovacímu portálu (Booking, Hotels, Agoda, …). Na tomto obchodu vydělá ubytovací zařízení i vy. Tedy Win-Win.